close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    سئو

    بازدید : 234
    شنبه 9 بهمن 1395 زمان : 21:14

    تاثیر فیسبوک و توئیتر بر گوگل

    پیشنهاد من به شما سئوکاران و وب مستران گرامی این است که حتما این مطلب را تا پایان به دقت مطالعه نمایید.مطمئن باشید در پایان به بسیاری از سوالات قبلی خودتان پاسخ خواهید داد !

    سوال: تاثیر شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر بر گوگل و الگوریتم های رتبه بندی سئو چیست؟

    مت کات: فیس بوک، توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی جزئی از الگوریتم‌های جستجوی گوگل نیستند. (اگر مت کات را نمی شناسید نگران نباشید،به زودی خواهید شناخت)

    گمانه زنی های زیادی در سال های اخیر مطرح شده است در مورد اینکه آیا شبکه های اجتماعی در الگوریتم جستجو گوگل نقشی دارند یا خیر و در صورت وجود، میزان آن چقدر است. در حالی که برخی از سئوکاران حرفه ای به شبکه های اجتماعی به صورت یک پتانسیل در افزایش رنک نگاه می کنند، سایرین به شدت در این شبکه ها به دنبال ترافیک، شهرت و سایر مزایای غیرمستقیم آن هستند.

    مت کات سرپرست بخش webspam گوگل، در آخرین ویدئوی آموزشی منتشر شده از خود به این سوال که آیا شبکه های اجتماعی برای الگوریتم رنکینگ مهم هستند یا خیر پاسخ داده است.

    با نهایت تعجب در این جا گفته های مت کات را میبینیم :

    فیس بوک و توئیتر در ایندکس وب ما مانند دیگر صفحات اینترنتی نقش بازی می کنند بنابراین اگر اتفاقی در فیسبوک یا توئیتر بیفتد ما آن را ردیابی می کنیم و در نتیجه می توانیم آنرا در نتایج جستجو خود بیاوریم. اما اینگونه نیست که پست های این شبکه ها با توجه به میزان لایک یا پیگیری از اهمیت بیشتری در الگوریتم جستجوی وب ما برخوردار باشند.”

    با توجه به صحبت های کات بنظر می رسد که هیچ برنامه خاصی برای شبکه های اجتماعی در حال حاضر وجود ندارد اما ایا این به این معنی هست که تاثیر کمی وجود دارد؟ آیا در ادامه این سال امکان تغییر این شرایط وجود دارد؟ با توجه به اینکه کات همیشه حساب شده و با احتیاط حرف می زند امکان رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد.

    کات به مشکل بزرگی اشاره کرد، اینکه شبکه های اجتماعی بصورت مداوم در حال تغییر و بروز شدن هستند ولی گوگل معمولا نمونه های وب خود را در یک زمان و نقطه خاص بررسی می کند.

    “کات گفت: اگر ما صفحه ای را در وب بررسی کنیم می دانیم که در نقطه ای از زمان آن مطلب وجود دارد و تغییراتی در آن صفحه می تواند ایجاد شود.”

    او همچنین به این نکته می پردازد که شاید شخصی بنا به دلایل خاص پیگیری یک پست را مسدود کند.

    “هرکسی می تواند وضعیت ارتباطات یک پست را تغییر دهد یا یک کاربر پیرو را بلاک کند بنابراین این موضوع تا حدی مایه تاسف است که مطالب یک صفحه را بررسی کنیم و بعدا متوجه شویم که مثلا خانمی شوهر خود را بنا به دلایل شخصی بلاک کرده است، با اینکه ما زمانی آن صفحه را بررسی کرده ایم که هر دو نفر در آن حضور داشته اند. بنابراین چون ما در حال نمونه برداری از یک وب متغیر هستیم لذا تشخیص هویت های واقعی تا حدودی سخت است. مگر زمانی که ما قادر به پیدا کردن راه هایی برای دسترسی بهتر به اطلاعات وب باشیم، این موضوع دلیل دیگری است که مهندسین در استخراج اطلاعات وب بسیار محتاط هستند چرا که هر لحظه امکان تغییر اطلاعات آن صفحه وجود دارد.”

    آیا ما باید استفاده از شبکه های اجتماعی را متوقف کنیم؟ البته که نه. کات مشخص کرد که فواید زیادی در استفاده از هردوی این شبکه ها وجود دارد.

    “البته من نمی گویم که از این شبکه ها استفاده نکنید، من توئیتر را دوست دارم، میلیون ها نفر در دنیا از میلیونها مطلب با ارزش در فیسبوک یا توئیتر استفاده می کنند. من فکر میکنم هر دوی این شبکه ها راه بسیار با ارزشی را آغاز کرده اند و هردو ترافیک و بازدید بسیاری را برای سایت شما به ارمغان می آورند. آنها راهی برای بروز کردن اطلاعات مردم در مورد موضوع وبسایت یا شرکت شما هستند. بنابراین من فکر می کنم آنها راهی مفید برای ساختن برند اختصاصی خودتان هستند. اما نباید چنین پنداشته شود که تا یک پست یا توئیت منتشر شد گوگل باید آن را به حساب آورد. خیلی از صفحات ممکن است بلاک شده باشند یا لایک و پیرو زیادی نداشته باشند.”

    او همچنین به افرادی که فکر می کنند با تعداد زیاد لایک یک صفحه، الزاما رنک آن نیز باید خوب شود هشدار داد. در واقع کات می گوید که اگر صفحه ای لایک زیادی دارد احتمالا صفحه ای با محتوای خیلی خوب است و این دلیل رنک بالای آن است. در مطالعه ای که اریک انج (یکی از بزرگان سئو) ماه گذشته انجام داد، به این نتیجه رسید که لایک و اشتراک گذاری پست های فیس بوک تاثیری در رنک جستجو ندارد.

    سئوکاری بود که می گفت: “باشه، ما لینک های زیادی در فیس بوک میبینیم که دارای پیج رنک خوبی هستند” اما این موضوع همبستگی است نه رابطه علت و معلولی. در عوض این را نشان می دهد که حتما این مطلب چیز جالبی است که تا این اندازه لایک خورده است و بسیاری از کاربران تصمیم به لینک کردن آن گرفته اند. این نیز نمونه ای از رتبه بندی مطالب ای است که شما تولید کرده اید، حال نه فقط در گوگل بلکه در فیس بوک و توئیتر. با نگاهی به سال های پیشرو، کات گفت که چگونگی برخورد گوگل با صفحات اجتماعی امکان دارد تغییر کند.

    “من فکر میکنم تا 10 سال آینده، به احتمال زیاد ما به فهمیدن روابط و شبکه های اجتماعی بین مردم علاقه مند تر می شویم اما درحال حاضر ما باید با وب بصورتی که هست برخورد کنیم جاییکه امکان استخراج مطالب و بررسی آن به آسانی میسر است.”

    پس از هم اکنون، به نظر نمی رسد که گوگل از شبکه های اجتماعی برای رنکینگ استفاده کند. با این حال بدیهی است که در این مورد هنوز منافع و بازارهای زیادی وجود دارد که بسادگی نمی توان از آنها گذشت فقط به واسطه اینکه ارتباطی بین گوگل و شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

    در پایان این مقاله من باید عذرخواهی کنم از شما دوستان عزیزم چراکه در مقالاتم اکثرا نام متخصصان برتر سئو جهان را می آورم و از آن ها نقل قول میکنم نه از سئو کاران ایرانی ! دلیل واضحش هم این است که اولا در ایران با توجه به مشکلات و تحریم ها و …. سئو کاران توانمند بسیار بسیار کمی داریم و ثانیا آن هایی هم که توانا هستند مقالاتی را در زمینه سئو سایت آموزش نمی دهند تا من و دیگران از آن ها نام ببریم و استفاده کنیم.

    ** در حال حاضر به قطع می توان گفت فیسبوک و توئیتر تاثیری در رنک گوگل ندارند **

    منبع: نیوسئو

    آیا لینک سایت هایی با محتوای مشابه مفید اند
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 3

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 62
  • بازدید کننده امروز : 47
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 548
  • بازدید سال : 3519
  • بازدید کلی : 10101
  • کدهای اختصاصی